Saturday, October 10, 2009

Rhodes & Symi

29 Eylül - 2 Ekim 2008

Yaz tatilimizi motorsiklet tepesinde yol yaparak geçirince şeker bayramını deniz tatili fırsatına dönüştürdük. Ani bir kararla cuma akşam iş çıkışı atladık arabaya sabaha karşı Marmaristeydik...
Deniz otobüsü yolculuğumuz 1,5 saat sürdü,öğlen saatlerinde Rodos şehir merkezindeki otelimize yerleşmiştik bile.. İstanbul bayram boyunca yağmura teslimken bir 30 C yi aşan bir sıcaklıkta denize atlamaya hazırlanıyorduk..
Otelimizi aşağıdaki adresten bulduk , şehir merkezindeydi, mütevazi ama çok şirin bir oteldi biz çok memnun kaldık.
İlk gğn eski şehir merkezini gezerek geçirdik çarşıyı ve Osman lıdan kalan eserleri kaleyi sur içini gezdik.
Ertesi gün araba kiralayıp ada turuna çıktık. günlüğü 30 € ya punto tarzı arabalar kiralayabiliyorsunuz. Kelebekler vadisi ve Lindos ilk görülecek yerler arasında. tüm günü neredeyse Lindosta yüzerek geçirdik.

Lindos, nefis bir koy nefis bir deniz di.
Tam tur yaptık ada çevresi,nde küçük yerleşim birimleri köyler var. çok şirinler

Sonraki gün günübirlik tekne turları ile SYMI ye geçtik. Kartpostal tadında evlerden oluşan bu küçücük adaya.. Marmaris e o kadar yakın ki , telefonlar Turkcell çekiyor :)

Son gün de eğlence ve denizi ile ünlü Faliraki ye giderek yine tüm gün denizin keyfini çıkardık. Bu 4 günlük tatil bize öyle iyi geldi ki tam kış öncesi iyi bir moral oldu..

Alternatif bir rota denemek istiyorsanız bize bu kadar yakın olan ve 500 yıl Osmanlı yönetiminde kalmış bizlerden çok fazla izler taşıyıyan Rodos u görün derim.